Er zijn veel zaken die ons leven kleur geven. Figuurlijk en letterlijk. In figuurlijke zin begint dat al met iedereen en alles om
ons heen. Als wij er maar oog voor hebben. Een kleurrijk bolbloemenveld in de mist, een opkomende zon, groezelige handjes, spontaan je
lievelingsliedje op de radio of iemands stralende glimlach. Daarnaast mogen wij ons letterlijk verheugen in een scala aan kleuren en lijkt het wel of
het er steeds meer worden.
En dat geldt voor alle voorwerpen. Bijvoorbeeld in de modebranche. Elke winter kijken wij weer reikhalzend uit naar de kleuren die mode worden en
ervoor zorgen dat volwassenen en kinderen een bloeiend boeket vormen.
Het is de bedoeling dat wij in ons leven eerst serieus nadenken voordat wij wat doen. Er gaat niets boven spontaniteit, maar dat wil niet zeggen
dat er niet is nagedacht. Zo ook over de naam van mijn bedrijf, de typografie, het logo en de kleur. Zoals het hoort vanuit strategie. Hoe wil ik mij
positioneren, profileren en presenteren.
Toen mijn broer zijn naam aan zijn bedrijf gaf, lagen daar een aantal kernwaarden en zienswijzen aan ten grondslag. Het staan voor wat ze doen,
betrouwbaarheid, het afspraken nakomen, het uitvoeren van verschillende disciplines en deze naadloos op elkaar laten aansluiten,
continuïteit en hun onderscheidend vermogen. De typografie voor open, vriendelijk, no nonsens en professioneel en de kleur voor stoer, helder,
vernieuwend en onderscheidend.
Met grote bewondering keek ik naar de inspirerende wijze waarop de passende huisstijl vorm kreeg. Toen zijn zoon en dochter als openingshandeling
letterlijk hun handtekening mochten zetten onder het logo, gebeurde dat in metallic blauw en roze. Blauw van stoer, strak, design en roze van warm,
persoonlijk en sprekend. Twee kleuren complementair aan elkaar.
Nu is onze huisstijl klaar en ik ben er waanzinnig trots op.
Het staat voor wat wij doen, betrouwbaarheid, het afspraken nakomen, het uitvoeren van verschillende disciplines en deze naadloos op elkaar laten
aansluiten, continuïteit en ons onderscheidend vermogen. De typografie staat voor open, vriendelijk, no nonsens en professioneel en de kleur voor warm,
persoonlijk en sprekend.
En als klap op de vuurpijl vertelt de nieuwslezer op de radio dat de modekleur dit jaar roze is. De Weijer Communicatie roze.
Yes! Dit wordt ons jaar!
Teuntje van Delft